L'espai

Aquesta galeria conté imatges d'origen i èpoques diverses destinades a donar una idea completa de les característiques de l'espai físic de la presó femenina

Algunes d'aquestes imatges són antigues, de l'època del col·legi asil, com les del geòleg i palentòleg Marià Faura i Sans -que va ser rector de la parròquia del Remei de Les Corts- de 1914, i altres posteriors. El règimen franquista va publicitar algunes d'aquestes fotografies amb la intenció de projectar una imagen intemporal i gairebé idíl·lica de la presó, com per exemple aquelles que presenten el jardí i l'estany en primer pla, o el llarg camí d'entrada flanquejat de arbres i palmeres.

Concretament, la fotografia de l'entrada amb les palmeres presenta un aspecte que aconseguiria d'enganyar a un bon nombre de preses que hi ingressaven per primera vegada. Quan l'any 1942 l'anglesa Mavis Bacca Dowden va entrar a Les Corts acusada d'espionatge, també es va deixar enganyar per aquest aspecte idíl·lic, tan diferent de la realitat que disimulava, segons que va explicar ella a les seves memòries.

 

Panoràmica de la presó de les Corts. 1950. Can Duran o Can Feló
Vista de l'entrada de la presó de les Corts
Nevada a Barcelona, 15 i 16 de gener de 1914.
Nevada a Barcelona, 15 i 16 de gener de 1914.
Vista de l'estany del jardí. 1950.
Vista de l'hort amb el Convent del Bon Consell al fons. S/f.
Vista de l'hort amb el Convent del Bon Consell al fons. S/f.
Vista de l'hort amb el Convent del Bon Consell al fons. 1950.
Vista de l'hort, amb el casalot de les Corts al fons.
Vista de l'antigua masia usada com a presó. 1950.
Vista de la presó de les Corts.
Vista panoràmica de la presó de les Corts
Jardí i pati d'entrada de la presó de les Corts.
Departament de preses mares de la presó de les Corts.
Portalada de l'entrada de la presó de les Corts.
Portalada d'entrada amb la masia de Can Duran al darrere.
Vista de l'estany del jardí del Convent del Bon Consell. 1950.
El recinte de la presó envoltat per les noves construccions.